top of page

Privacy Policy

Sidst opdateret: 10. januar 2024


Denne privatlivspolitik beskriver vores politikker og procedurer for indsamling, brug og videregivelse af dine oplysninger, når du bruger tjenesten, og fortæller dig om dine rettigheder til privatlivets fred og hvordan loven beskytter dig.
Vi bruger dine personoplysninger til at levere og forbedre tjenesten. Ved at bruge tjenesten accepterer du indsamling og brug af oplysninger i overensstemmelse med denne privatlivspolitik.

Fortolkning og definitioner

Fortolkning

Ord, hvis første bogstav er skrevet med stort, har betydninger defineret under følgende betingelser. Følgende definitioner skal have samme betydning, uanset om de optræder i ental eller flertal.

Definitioner

Konto betyder en unik konto, der oprettes for at du kan få adgang til vores Tjeneste eller dele af vores Tjeneste.
Tilknyttet selskab betyder en enhed, der kontrollerer, kontrolleres af eller er under fælles kontrol med en part, hvor "kontrol" betyder ejerskab af 50 % eller mere af aktierne, kapitalandele eller andre værdipapirer, der giver ret til at stemme ved valg af bestyrelsesmedlemmer eller anden ledelsesmyndighed.
Virksomhed (i denne aftale benævnt enten "Virksomheden", "Vi", "Os" eller "Vores") henviser til Guardian Protection Products A/S, Knudevejen 22, 6600 Vejen.
I henhold til GDPR er virksomheden dataansvarlig.
Cookies er små filer, der placeres på din computer, mobilenhed eller enhver anden enhed af et websted. De indeholder oplysninger om din browserhistorik på det pågældende websted blandt de mange anvendelser.
Land henviser til: Danmark
I henhold til GDPR (General Data Protection Regulation) henviser dataansvarlig til virksomheden som den juridiske person, der alene eller i fællesskab med andre fastlægger formålene og midlerne til behandling af personoplysninger.
Enhed betyder enhver enhed, der kan tilgå Tjenesten, såsom en computer, en mobiltelefon eller en digital tablet.
GDPR henviser til EU's generelle forordning om databeskyttelse.
Personoplysninger er enhver information, der vedrører en identificeret eller identificerbar person.
I henhold til GDPR betyder personoplysninger enhver information, der vedrører dig, såsom et navn, et identifikationsnummer, lokationsdata, online-identifikator eller en eller flere faktorer, der er specifikke for din fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.
Tjenesten henviser til hjemmesiden.
Tjenesteudbyder betyder enhver fysisk eller juridisk person, der behandler data på vegne af virksomheden. Det henviser til tredjepartsvirksomheder eller enkeltpersoner, der er ansat af virksomheden til at facilitere tjenesten, levere tjenesten på vegne af virksomheden, udføre tjenester relateret til tjenesten eller bistå virksomheden med at analysere, hvordan tjenesten bruges. I henhold til GDPR betragtes tjenesteudbydere som databehandlere.
Brugsdata refererer til data indsamlet automatisk, enten genereret ved brug af Tjenesten eller fra selve Tjenestens infrastruktur (f.eks. varigheden af et sidebesøg).
Hjemmesiden henviser til Guardian Protection and Care Products, tilgængelig fra https://guardian.dk/
Du betyder den person, der tilgår eller bruger Tjenesten, eller den virksomhed eller anden juridisk enhed, på hvis vegne en sådan person tilgår eller bruger Tjenesten, alt efter hvad der er relevant.
I henhold til GDPR kan du blive omtalt som den registrerede eller som brugeren, da du er den person, der bruger tjenesten.

Indsamling og brug af dine personoplysninger

Typer af indsamlede data

Personlige data

Når du bruger vores tjeneste, kan vi bede dig om at give os visse personligt identificerbare oplysninger, der kan bruges til at kontakte eller identificere dig. Personligt identificerbare oplysninger kan omfatte, men er ikke begrænset til:

  • Brugsdata

Brugsdata
Brugsdata indsamles automatisk, når Tjenesten anvendes.
Brugsdata kan omfatte oplysninger såsom din enheds internetprotokoladresse (f.eks. IP-adresse), browsertype, browserversion, de sider i vores tjeneste, du besøger, tidspunktet og datoen for dit besøg, den tid, der bruges på disse sider, unikke enhedsidentifikatorer og andre diagnostiske data.
Når du tilgår Tjenesten via en mobilenhed, kan vi indsamle visse oplysninger automatisk, herunder, men ikke begrænset til, den type mobilenhed, du bruger, dit unikke ID for din mobilenhed, IP-adressen på din mobilenhed, dit mobile operativsystem, den type mobil internetbrowser, du bruger, unikke enheds-id'er og andre diagnostiske data.
Vi kan også indsamle oplysninger, som din browser sender, når du besøger vores tjeneste, eller når du tilgår tjenesten via en mobilenhed.

Sporingsteknologier og cookies

Vi bruger cookies og lignende sporingsteknologier til at spore aktiviteten på vores tjeneste og gemme visse oplysninger. De anvendte sporingsteknologier er beacons, tags og scripts til at indsamle og spore oplysninger og til at forbedre og analysere vores tjeneste. De teknologier, vi bruger, kan omfatte:


Cookies eller browsercookies. En cookie er en lille fil, der placeres på din enhed. Du kan instruere din browser til at afvise alle cookies eller til at angive, hvornår en cookie sendes. Hvis du dog ikke accepterer cookies, kan du muligvis ikke bruge visse dele af vores tjeneste. Medmindre du har justeret din browserindstilling, så den afviser cookies, kan vores tjeneste bruge cookies.
Web-beacons . Visse afsnit af vores tjeneste og vores e-mails kan indeholde små elektroniske filer kendt som web-beacons (også kaldet clear gifs, pixel tags og single-pixel gifs), der giver virksomheden mulighed for f.eks. at tælle brugere, der har besøgt disse sider eller åbnet en e-mail, og til anden relateret webstedsstatistik (f.eks. registrering af populariteten af en bestemt sektion og verificering af system- og serverintegritet).

 

Cookies kan være "Persistente" eller "Sessionscookies". Permanente cookies forbliver på din personlige computer eller mobilenhed, når du går offline, mens sessionscookies slettes, så snart du lukker din webbrowser. Du kan læse mere om cookies i artiklen på TermsFeed-webstedet.
Vi bruger både sessionscookies og permanente cookies til de formål, der er beskrevet nedenfor:


Nødvendige/essentielle cookies
Type: Sessionscookies
Administreret af: Os
Formål: Disse cookies er nødvendige for at kunne levere tjenester til dig via webstedet og for at gøre det muligt for dig at bruge nogle af dets funktioner. De hjælper med at godkende brugere og forhindre svigagtig brug af brugerkonti. Uden disse cookies kan de tjenester, du har bedt om, ikke leveres, og vi bruger kun disse cookies til at levere disse tjenester til dig.
Cookiepolitik / Meddelelse om accept af cookies
Type: Permanente cookies
Administreret af: Os
Formål: Disse cookies identificerer, om brugerne har accepteret brugen af cookies på webstedet.
Funktionalitetscookies
Type: Permanente cookies
Administreret af: Os
Formål: Disse cookies giver os mulighed for at huske valg, du foretager, når du bruger hjemmesiden, f.eks. at huske dine loginoplysninger eller sprogpræferencer. Formålet med disse cookies er at give dig en mere personlig oplevelse og at undgå, at du skal indtaste dine præferencer igen, hver gang du bruger hjemmesiden.

 

For mere information om de cookies, vi bruger, og dine valgmuligheder vedrørende cookies, kan du besøge vores Cookiepolitik eller afsnittet Cookies i vores Privatlivspolitik.

Brug af dine personoplysninger

Virksomheden kan bruge personoplysninger til følgende formål:

At levere og vedligeholde vores tjeneste, herunder at overvåge brugen af vores tjeneste.

Til opfyldelse af en kontrakt : udvikling, overholdelse og indgåelse af købskontrakten for de produkter, varer eller tjenester, du har købt, eller af enhver anden kontrakt med os gennem Tjenesten.

At kontakte dig : At kontakte dig via e-mail, telefonopkald, sms eller andre tilsvarende former for elektronisk kommunikation, såsom en mobilapplikations push-notifikationer vedrørende opdateringer eller informativ kommunikation relateret til funktioner, produkter eller kontraherede tjenester, herunder sikkerhedsopdateringer, når det er nødvendigt eller rimeligt for implementeringen af dem.

At administrere dine anmodninger : At deltage i og administrere dine anmodninger til os.

Ved virksomhedsoverdragelser : Vi kan bruge dine oplysninger til at evaluere eller gennemføre en fusion, frasalg, omstrukturering, reorganisering, opløsning eller andet salg eller overførsel af nogle af eller alle vores aktiver, uanset om det er som en going concern eller som en del af konkurs, likvidation eller lignende procedure, hvor personoplysninger, som vi opbevarer om vores tjenestebrugere, er blandt de overførte aktiver.

Til andre formål : Vi kan bruge dine oplysninger til andre formål, såsom dataanalyse, identifikation af brugstendenser, bestemmelse af effektiviteten af vores reklamekampagner og til at evaluere og forbedre vores tjeneste, produkter, tjenester, markedsføring og din oplevelse.

Vi kan dele dine personlige oplysninger i følgende situationer:

  • Med tjenesteudbydere : Vi kan dele dine personlige oplysninger med tjenesteudbydere for at overvåge og analysere brugen af vores tjeneste og for at kontakte dig.

  • Ved virksomhedsoverdragelser : Vi kan dele eller overføre dine personlige oplysninger i forbindelse med eller under forhandlinger om enhver fusion, salg af virksomhedens aktiver, finansiering eller opkøb af hele eller en del af vores virksomhed til en anden virksomhed.

  • Med tilknyttede selskaber : Vi kan dele dine oplysninger med vores tilknyttede selskaber, og i så fald kræver vi, at disse tilknyttede selskaber overholder denne privatlivspolitik. Tilknyttede selskaber omfatter vores moderselskab og eventuelle andre datterselskaber, joint venture-partnere eller andre virksomheder, som vi kontrollerer, eller som er under fælles kontrol med os.

  • Med forretningspartnere : Vi kan dele dine oplysninger med vores forretningspartnere for at tilbyde dig bestemte produkter, tjenester eller kampagner.

  • Med andre brugere : Når du deler personlige oplysninger eller på anden måde interagerer med andre brugere i offentlige områder, kan sådanne oplysninger ses af alle brugere og kan distribueres offentligt udenfor.

  • Med dit samtykke : Vi kan videregive dine personlige oplysninger til ethvert andet formål med dit samtykke.

Opbevaring af dine personlige data

Vores tjeneste hostes på Wix.com-platformen. Wix.com leverer den online platform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data kan blive gemt via Wix.coms datalagring, databaser og de generelle Wix.com-applikationer. De gemmer dine data på sikre servere bag en firewall.

Alle direkte betalingsgateways, der tilbydes af Wix.com og bruges af vores virksomhed, overholder standarderne fastsat af PCI-DSS, som administreres af PCI Security Standards Council, som er et fælles projekt mellem brands som Visa, MasterCard, American Express og Discover. PCI-DSS-kravene er med til at sikre sikker håndtering af kreditkortoplysninger af vores butik og dens tjenesteudbydere.

Opbevaring af dine personoplysninger

Virksomheden opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik. Vi opbevarer og bruger dine personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for at overholde vores juridiske forpligtelser (f.eks. hvis vi er forpligtet til at opbevare dine data for at overholde gældende love), løse tvister og håndhæve vores juridiske aftaler og politikker.
Virksomheden opbevarer også brugsdata til interne analyseformål. Brugsdata opbevares generelt i en kortere periode, undtagen når disse data bruges til at styrke sikkerheden eller forbedre funktionaliteten af vores tjeneste, eller vi er juridisk forpligtet til at opbevare disse data i længere perioder.

Overførsel af dine personoplysninger

Dine oplysninger, herunder personoplysninger, behandles på virksomhedens driftskontorer og på alle andre steder, hvor de involverede parter i behandlingen befinder sig. Det betyder, at disse oplysninger kan overføres til – og opbevares på – computere, der er placeret uden for din stat, provins, land eller anden offentlig jurisdiktion, hvor databeskyttelseslovgivningen kan afvige fra dem i din jurisdiktion.
Dit samtykke til denne privatlivspolitik efterfulgt af din indsendelse af sådanne oplysninger repræsenterer din accept af denne overførsel.
Virksomheden vil træffe alle rimeligt nødvendige foranstaltninger for at sikre, at dine data behandles sikkert og i overensstemmelse med denne privatlivspolitik, og der vil ikke ske nogen overførsel af dine personoplysninger til en organisation eller et land, medmindre der er tilstrækkelige kontroller på plads, herunder sikkerheden af dine data og andre personlige oplysninger.

Slet dine personlige data

Du har ret til at slette eller anmode om, at vi hjælper med at slette de personoplysninger, som vi har indsamlet om dig.
Vores Tjeneste kan give dig mulighed for at slette visse oplysninger om dig i Tjenesten.
Du kan til enhver tid opdatere, ændre eller slette dine oplysninger ved at logge ind på din konto, hvis du har en, og besøge afsnittet med kontoindstillinger, der giver dig mulighed for at administrere dine personlige oplysninger. Du kan også kontakte os for at anmode om adgang til, rette eller slette personlige oplysninger, som du har givet os.
Bemærk dog, at vi muligvis er nødt til at opbevare visse oplysninger, når vi har en juridisk forpligtelse eller et lovligt grundlag til at gøre det.

Forretningstransaktioner

Hvis virksomheden er involveret i en fusion, et opkøb eller et salg af aktiver, kan dine personoplysninger blive overført. Vi vil give besked, inden dine personoplysninger overføres og bliver underlagt en anden privatlivspolitik.

Videregivelse af dine personoplysninger

Retshåndhævelse

Under visse omstændigheder kan virksomheden være forpligtet til at videregive dine personoplysninger, hvis det er påkrævet ved lov eller som svar på gyldige anmodninger fra offentlige myndigheder (f.eks. en domstol eller en offentlig myndighed).

Andre juridiske krav

Virksomheden kan videregive dine personoplysninger i god tro om, at en sådan handling er nødvendig for at:
• Overholde en juridisk forpligtelse
• Beskytte og forsvare virksomhedens rettigheder eller ejendom
• Forebygge eller undersøge mulige forseelser i forbindelse med Tjenesten
• Beskyt brugernes eller offentlighedens personlige sikkerhed
• Beskyt mod juridisk ansvar

Sikkerhed af dine personoplysninger

Sikkerheden af dine personoplysninger er vigtig for os, men husk at ingen metode til overførsel via internettet eller elektronisk lagring er 100 % sikker. Selvom vi bestræber os på at bruge kommercielt acceptable metoder til at beskytte dine personoplysninger, kan vi ikke garantere deres absolutte sikkerhed.

Retsgrundlag for behandling af personoplysninger i henhold til GDPR

Vi kan behandle personoplysninger under følgende betingelser:
Samtykke : Du har givet dit samtykke til behandling af personoplysninger til et eller flere specifikke formål.
Opfyldelse af en kontrakt : Levering af personoplysninger er nødvendig for at opfylde en aftale med dig og/eller for eventuelle prækontraktuelle forpligtelser i forbindelse med denne.
Juridiske forpligtelser : Behandling af personoplysninger er nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse, som virksomheden er underlagt.
Vitale interesser : Behandling af personoplysninger er nødvendig for at beskytte dine eller en anden fysisk persons vitale interesser.
Offentlige interesser : Behandling af personoplysninger er relateret til en opgave, der udføres i offentlighedens interesse eller som led i udøvelsen af offentlig myndighed, der er tildelt virksomheden.
Legitime interesser : Behandling af personoplysninger er nødvendig med henblik på at varetage de legitime interesser, som virksomheden forfølger.


Under alle omstændigheder vil Virksomheden med glæde hjælpe med at præcisere det specifikke retsgrundlag, der gælder for behandlingen, og især om levering af personoplysninger er et lovpligtigt eller kontraktligt krav eller et krav, der er nødvendigt for at indgå en kontrakt.

GDPR Privacy

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Virksomheden forpligter sig til at respektere fortroligheden af dine personoplysninger og garantere, at du kan udøve dine rettigheder.
Du har ret i henhold til denne privatlivspolitik, og ved lov hvis du befinder dig inden for EU, til at:
Anmod om adgang til dine personoplysninger . Retten til at få adgang til, opdatere eller slette de oplysninger, vi har om dig. Når det er muligt, kan du få adgang til, opdatere eller anmode om sletning af dine personoplysninger direkte i afsnittet med dine kontoindstillinger. Hvis du ikke selv kan udføre disse handlinger, bedes du kontakte os for at få hjælp. Dette giver dig også mulighed for at modtage en kopi af de personoplysninger, vi har om dig.
Anmod om berigtigelse af de personoplysninger, vi har om dig . Du har ret til at få berigtiget ufuldstændige eller unøjagtige oplysninger, vi har om dig.
Indsigelse mod behandling af dine personoplysninger . Denne ret gælder, når vi påberåber os en legitim interesse som retsgrundlag for vores behandling, og der er noget ved din særlige situation, der giver dig mulighed for at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger på dette grundlag. Du har også ret til at gøre indsigelse, når vi behandler dine personoplysninger til direkte markedsføringsformål.
Anmod om sletning af dine personoplysninger . Du har ret til at anmode os om at slette eller fjerne personoplysninger, når der ikke er nogen gyldig grund til, at vi fortsætter med at behandle dem.
Anmod om overførsel af dine personoplysninger . Vi vil give dig, eller en tredjepart, du har valgt, dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt, maskinlæsbart format. Bemærk venligst, at denne ret kun gælder for automatiserede oplysninger, som du oprindeligt har givet os samtykke til at bruge, eller hvor vi har brugt oplysningerne til at opfylde en kontrakt med dig.
Tilbagekald dit samtykke . Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke til brug af dine personoplysninger. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, er vi muligvis ikke i stand til at give dig adgang til visse specifikke funktioner i Tjenesten.

Udøvelse af dine GDPR-databeskyttelsesrettigheder

Du kan udøve dine rettigheder til indsigt, berigtigelse, annullering og indsigelse ved at kontakte os. Bemærk venligst, at vi kan bede dig om at bekræfte din identitet, før vi besvarer sådanne anmodninger. Hvis du fremsætter en anmodning, vil vi gøre vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.
Du har ret til at klage til en databeskyttelsesmyndighed over vores indsamling og brug af dine personoplysninger. Hvis du befinder dig i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), bedes du kontakte din lokale databeskyttelsesmyndighed i EØS for at få flere oplysninger.

Vores tjeneste kan indeholde links til andre websteder, der ikke drives af os. Hvis du klikker på et link fra en tredjepart, vil du blive omdirigeret til den pågældende tredjeparts websted. Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår privatlivspolitikken for hvert websted, du besøger.
Vi har ingen kontrol over og påtager os intet ansvar for indholdet, privatlivspolitikkerne eller praksisserne på tredjepartswebsteder eller -tjenester.

Links til andre hjemmesider

Vi kan opdatere vores privatlivspolitik fra tid til anden. Vi vil underrette dig om eventuelle ændringer ved at offentliggøre den nye privatlivspolitik på denne side.

Vi giver dig besked via e-mail og/eller en tydelig meddelelse på vores tjeneste, inden ændringen træder i kraft, og opdaterer datoen "Sidst opdateret" øverst i denne privatlivspolitik.

Du rådes til at gennemgå denne privatlivspolitik regelmæssigt for eventuelle ændringer. Ændringer i denne privatlivspolitik træder i kraft, når de offentliggøres på denne side.

Ændringer i denne privatlivspolitik
Kontakt os

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, kan du kontakte os:
E-mail: guardian@guardian.dk

bottom of page